INFORMAȚIILE DE MAI JOS SUNT POSTATE PE  www.portalinvatamant.ro:

„Subiectele pentru Limba și literatura română de la Bacalaureat vor fi modificate. Anul acesta se va modifica structura subiectelor de la Evaluarea Națională (???) pentru clasa a XI-a, iar din 2018 examenul de Bacalaureat se va da după noul model de subiecte.

ELEVII CLASEI A XI-A vor da simulare la Limba și literatura română după o nouă structură a subiectelor, a anunțat, miercuri seara, președintele Consiliului National al Elevilor (CNE), Vlad Ștefan, urmând ca din 2018 examenul de Bacalaureat să se dea după noul model.”

 

AFIRMAȚIILE PREȘEDINTELUI  CNE (CONSILIUL NAȚIONAL AL ELEVILOR), VLAD ȘTEFAN, PE PAGINA SA DE FACEBOOK:

„La inițiativa doamnei Secretar de Stat, Monica Cristina Anisie, examenul național pentru elevii claselor a XII-a de anul viitor va sintetiza o cu totul altă perspectivă asupra literaturii române și a modului de analiză și interpretare a textului. În același timp, pentru a veni în ajutorul elevilor de clasa a XI-a, care la anul vor da un Bacalaureat diferit, simularea din acest an va fi axată strict pe noua structură a subiectelor”, a scris președintele CNE, Vlad Ștefan pe pagina sa de Facebook.

Acesta a prezentat și o scurtă descriere a subiectelor, împreună cu modificările apărute:

„Subiectul I s-a structurat mult mai bine. S-au eliminat cerințele pur tehnice ale construcției textului și abordarea e mult mai interactivă și atractivă pe înțelegerea mesajului și interpretarea lui. Mult mai simplu și prietenos, se evaluează competențele, nu învățarea unor noțiuni neaplicabile. Se adaugă și un scurt text argumentativ, bazat pe fragmentul de la subiectul I.

Subiectul II devine text argumentativ pe încadrarea în curent literar a unui text dat, destul de relevant. Ți se dă un text și curentul din care face parte, trebuie să argumentezi de ce. Din nou, mai aplicat. Va conta mai mult să știi să legi teoria unui curent literar de text.

Subiectul III rămâne marea mea dezamăgire. Adică ce era până acum. Să înveți pe de rost opere literare. M-aș fi axat pe cultura generală din opere + creație și gândire critică + corelații din literatură. Păcat, în continuare elevii vor trebui să zica «În opinia mea,..» și apoi să copieze un critic literar, informează Onita tot pe Facebook.”

******************************************************************************

ATENȚIE!

Pe site-ul Ministerului Învățământ nu există nicio informație de acest gen, am preluat știrea de pe site-ul www.portalinvatamant.ro. Nu știu de unde are președintele CNE, Vlad Ștefan, aceste detalii. De asemenea, nu știu de ce nu este publicată această intenție a „doamnei Secretar de Stat, Monica Cristina Anisie” pe site-ul oficial al Ministerului, www.edu.ro.

Privitor la comentariul lui Onita (nu știu cine e și în ce calitate își dă cu părerea) de pe facebook despre subiectul III, consider că niciun elev, sau aproape niciun elev, nu poate interpreta în stil propriu o operă literară, ci are nevoie de îndrumări, de o analiză literară care să-l direcționeze. Nu mai vorbim despre faptul că foarte puțini elevi citesc opera literară. Și atunci, ce ar fi vrut Onita, ce cultură generală ai dacă nu citești, ci stai doar pe facebook?! Nu ai cum să fii creativ și să ai gândire critică, să faci „corelații din literatură”, dacă habar n-ai despre literatură?!?