În sfârşit, părinţii au reacţionat faţă de incompetenţa funcţionarilor-specialişti de la M.E.C.T.S. şi, tot în sfârşit, un oficial guvernamental a reacţionat la nemulţumirea cetăţenească.
A trecut prea mult timp de când oamenii de rând n-au mai fost observaţi de către instituţiile statului în care activează bugetari „renumeraţi” (cum a ripostat judecătoarea Curţii Constituţionale, Iulia Moţoc, pe facebook :), la alt scandal aflat „pe rol”). [Ăştia au ceva cu „numărarea” – vezi şi Anastase! – or avea atâta bănet de numărat, încât a devenit obsesie?!?].
De prea multă vreme cetăţeanul român nu mai există pentru conducătorii cocoţaţi în vârful statului, cu excepţia oferirii unei găleţi colorate la alegeri.
De aceea, m-a surprins faptul că ministrul interimar al Educaţiei a fost, în cele din urmă, sensibil la solicitările cetăţenilor de rând. E greu să iei o astfel de decizie, pentru că „intelectualii” din minister îi dau argumente gen „se creează un precedent”, este o „cerinţă «ştiinţifică» pe care trebuia s-o ştie orice elev” etc.
Sunt uimită că domnul Liviu Marian Pop (profesor de matematică) şi-a asumat răspunderea acestei hotărâri, precizând: „Nu sunt de vină elevii că a venit cineva cu un subiect care a creat confuzie. Schimbarea baremului mi-am asumat-o în baza răspunsurilor pe care le-am primit.”
În compensaţie, celebra şi părtinitoarea instituţie publică ANI îl acuză pe domnul Liviu Marian Pop de incompatibilitate – nu se ştie cu ce – dar va fi, desigur, aspru pedepsit şi dat afară din… ceva!

Postez mai jos comunicatul oficial cu privire la baremul de evaluare şi de notare la proba de limba şi literatura română:

„Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Marian Pop, a decis acordarea aceluiaşi punctaj la variantele de răspuns predicativă/subiectivă
27.06.2012

Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Marian Pop, a decis ca la proba de limba şi literatura română din cadrul examenului de Evaluare Naţională să se aplice acelaşi barem de corectare pentru elevii care au răspuns la subiectul al II-lea, A/3 atât varianta b – predicativă, cât şi c – subiectivă. Ca atare, fiecare dintre elevii în cauză va primi 6 puncte.
Decizia ministrului se fundamentează pe mai multe argumente ale specialiştilor în limba română.
*Una dintre cele mai importante opinii a venit din partea Academiei Române. Reprezentanţii Institutului Lingvistic „Iorgu Iordan – Al. Rosetti”, cel mai important for în domeniul normării gramaticii limbii române, susţin că în speţa care a făcut obiectul dezbaterii răspunsul este ambivalent – atât subiectivă, cât şi predicativă, în funcţie de context sau de intonaţie, lucru subliniat de Gramatica Academică a Limbii Române (GLAR), conform aceloraşi surse.
*La rândul lor, cadrele didactice specializate în limba şi literatura română au remarcat aceeaşi ambiguitate a răspunsurilor.
*Al treilea argument care a determinat decizia a fost procentul aproximativ egal al elevilor care au răspuns pe cele două variante, respectiv 42% subiectivă şi circa 40% predicativă. Acest fapt reflectă indubitabil opiniile formulate de specialişti.
Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Marian Pop, a susţinut că nu va permite discriminarea niciunui elev şi că, în orice decizie ministerială, trebuie să primeze interesul elevilor şi egalitatea de şanse la educaţie a acestora.
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului precizează că variantele de subiecte pentru proba de limba şi literatura română au fost definitivate şi aprobate în luna martie 2012. Conform metodologiei, acestea sunt secretizate până în ziua desfăşurării probei. Subiectele au fost elaborate în decursul a 6 luni de zile de către 240 de cadre didactice.”

Aşa ceva….